dimarts, de juliol 07, 2009

Larry Lessig dice que la ley está ahogando la creatividad

Una de les coses que sempre hem notat i hem fet notar és que les noves generacions treballen molt més intel·lectualment que les anteriors, perquè gràcies a l'atracció que senten per les pantalles llegeixen molt més, s'interessen pels continguts de tot tipus, aprenen amb més facilitat i aprenen els uns dels altres sense prejudicis, i finalment també participen, aporten continguts creatius, propis... Les tecnologies els fan ser mes actius i intel·ligents, cosa la qual serà absolutament necessari per entendre el mòn imprevisible i complex que hauràn de gestionar. Evidentment, la majoria d'ells i elles, ni saben el que és el copyright, les seves limitacions no els interessen...no li veuen la utilitat, són abolicionistes com diu en Larry Lessig...

M'encanta aquesta xerrada perque per fer l'article de l'anterior post hem vaig passar dos mesos pensant i amb moltes dificultats per a trobar opinions similars a les meves. El fet és que quan tractes d'aportar noves visions sobre un tema, sempre tens aquesta sensació de que el que penses pot ser veritat o una solemne bestiesa i saps que només el pas del temps et donarà la raó
o no...

En Lawrence Lessig és per a mi una de les persones més lúcides en l'anàlisi del que ens aporten les tecnologies, sobretot en els temes legals, és advocat, vaig llegir "El còdi" ja fa anys i juntament amb persones com en Manuels Castells, Pekka Himanen, o Zigmunt Bauman m'ajuden cada dia a pensar i repensar la meva dificil però gratificant feina d'aportar elements per un futur més democràtic i sostenible.